وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

چند روز پيش برخي رسانه‌ها به نقل از روابط عمومي شبكه‌ي دو سيما خبر دادند كه سريال «يك تكه زمين» به عنوان سريال ويژه‌ي ماه محرم امسال، وارد مرحله‌ي توليد شده است. اما خبر وقتي جالب شد كه تهيه‌كننده‌ي سريال از «مهدي كرم‌پور» به عنوان كارگردان آن نام برد: «داستان این سریال را علی‌اکبر محلوجیان نوشته است و در تلاشیم تا هفته‌ي آینده آن را کلید بزنیم. کارگردانی «یک تکه زمین» نيز بر عهده‌ي مهدی کرم‌پور است و در حال حاضر مرحله‌ي انتخاب بازیگران را سپری می‌کنیم.» بدين ترتيب مشخص شد كه مخاطبان نگون‌بخت رسانه‌ي ملي، بايد در ايام معنوي ماه محرم به تماشاي سريالي از كارگردان فيلم ضدايراني «جايي ديگر» بنشينند!
 
«جايي ديگر» (1381) نخستين  فيلم بلند «مهدي كرم‌پور» از حيث توهين به دفاع مقدس و ايران و ايراني، نمونه‌‌ي منحصر به فردي است. خود كرم‌پور در مورد نخستين فيلمش چنين توضيح مي‌دهد: « فيلم دو سال و نيم توقيف بود چون حاضر به انجام 18 مورد اصلاحی در فيلم نبودم. درنتيجه از جشنواره کنار گذاشته شدم تا اينکه يک سانس نمايش در ساعت 2 بعدازظهر فردای اختتاميه جشنواره در سينما استقلال سرنوشت متفاوتی را برای فيلم رقم زد. «جايی ديگر» مورد توجه کارشناسان و منتقدان واقع شد و بعد از نمايش در چند جشنواره‌ی معتبر خارجی، سرانجام در 20 آبان 1383 (عيد فطر) در شش سينما و برای سه هفته اکران شد.»
 
البته «كرم‌پور» خيلي راحت به مضامين بي‌سابقه‌ي موجود در فيلمش اعتراف مي‌كند، هر چند فقط حاضر به گفتن بخشي از اين مضامين مي‌شود: «فيلم در مضمون و ساختار تابوشکن بود. مانی کسرائيان برای اولين بار در سينمای ايران نقش يک دوجنسی را بازی کرد که از آن جهت خلق لحظات کميک سوء‌استفاده نشده بود. از آن مشکلاتی که در اجتماع ايران هم مانند ساير جاهای دنيا هست ولی نبايد گفت!»
 
اما «جايي ديگر» را نه به دليل استفاده از يك شخصيت ترنس سكشوال، كه به جهت محتواي خطرناك و به ويژه استفاده از يك قطعه انيميشن كوتاه توهين آميز نسبت به دفاع مقدس در فيلم، مي‌توان نمونه‌ي منحصر به فردي دانست. چنانكه همين محتواي خطرناك و اين انيميشن ضد ايراني كه توهين مستقيمي به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قلمداد مي‌شد، اعتراضات فراواني را برانگيخت. (ويدئوي زير، حاوي اعتراض شديداللحن «دكتر حسن عباسي» به فيلم «جايي ديگر» است.)
 
 
 
 
 
 این ویدیو را از اینجا دریافت نمایید
 
 

جالب آنكه در اين انيميشن كوتاه، رزمندگان ايراني عده‌اي وامانده هستند كه تحت تأثير بلندگوهاي حكومتي و بدون اينكه تصوري از واقعيت جنگ داشته باشند، خود را به كشتن مي‌دهند. رزمندگاني كه اسير تبليغات حكومت هستند و از خود اختياري ندارند. تاسفبارتر از همه اين است كه تصوير توهين آميزي كه اين انيميشن از رزمندگان ايراني ارئه مي‌كرد را، حتي در نمونه‌هاي ضد ايراني توليد كشورهاي خارجي هم نمي‌توان يافت(براي تماشاي اين انيميشن كوتاه، بر روي ويدئوي زير كليك كنيد.)

 
 
 
 
این ویدیو را از اینجا دریافت نمایید
 
 البته «كرم‌پور» بعدها با ساخت فيلم «چه كسي امير را كشت» خشم سينمادوستان ايراني را تا آنجا برانگيخت كه عده‌اي بعد از تماشاي اين فيلم در سينما، در اعتراض به خسته‌كننده بودن فيلم و ساختار عجيب و غريب و مثلاً روشنفكري آن، شيشه‌هاي سينما را شكستند و خواستار استرداد پول‌شان شدند!
 
سال گذشته نيز «كرم‌پور» با ساخت فيلم «پل چوبي» با موضوع حوادث سال 88، كارنامه‌ي درخشان! خود را كامل كرد و به جرگه‌ي حاميان سينمايي فتنه‌ي 88 پيوست. فيلمي كه اين روزها در ليست سياه حوزه‌ي هنري براي اكران قرار گرفته است.
 
با اين كارنامه‌ي  جناب «كرم‌پور»، بايد پرسيد كه چگونه مسئولين شبكه‌ي دو سيما و به وي‍ژه مدير اين شبكه –«آقاي بخشي زاده» – كه در ماه مبارك رمضان نيز  با پخش سريال مضحك «چمدان» موجبات آزردگي خاطر مخاطبين رسانه‌ي ملي را فراهم آورده بود- حاضر مي‌شوند آنتن رسانه‌ي ملي را در ماه محرم به چنين فردي واگذار كنند؟ يا اينكه مديران رسانه‌ي ملي كه بعضاً خود سابقه‌ي حضور در جبهه‌هاي جنگ را دارند، چگونه حاضر مي‌شوند با وجود هتاكي‌هاي بي‌سابقه‌ي «كرم‌پور» به رزمندگان دلاور ايراني، اين‌چنين مسامحه‌گرانه برخورد كنند؟
 
به نظر مي‌رسد اين روزها رسانه‌ي ملي به مهم‌ترين جايگاه تطهير سينماگران معاند داخلي تبديل شده است. آنجا كه امثال «مهدي‌كرم‌پور» بعد از ساخت فيلم‌هاي به شدت توهين‌آميز به ارزش‌هاي مردم، با ساخت يك سريال حداكثر خنثاي مذهبي همچون «يك تكه زمين»، كارنامه‌ي سياه خود را به بهانه‌ي ساخت سريال ارزشي شست‌وشو مي‌دهند و بعدها از برخي مديران غافل و جاهل وطني، با اتكا به همين سريال‌هاي مثلاً ارزشي، امتياز مي‌گيرند. 
کد خبر:139912 -
رجا نيوز

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com